5 Gode grunner

A7I00303.jpg

Lurer du på hvorfor våre elever liker Steinerskolen i Ålesund, eller tenker du å søke deg inn til neste år? Her har du hvertfall 5 gode grunner for å velge vår skole.

1) Skolemat

Vår skole har en egen husmor som forbereder et varmt, økologisk måltid hver dag. Det legges mye fokus på at maten skal være variert og litt ulik den elevene får hjemme.

2) Uteaktiviteter

Ombringt av grønn natur bruker vi mye av tiden ute på turer, i tillegg har vi egen urte- og grønnsakshage som elevene har ansvar for.

3) Periodeundervisning

Gjennom periodeundervisning får elevene sammenhengende tid til å fordype seg og utvikle evne til konsentrasjon. Periodeundervisning gir læreren gode muligheter for å tilpasse undervisningen til gruppen og enkelteleven.

4) Levende formidling

Læreren legger frem pensum muntlig for elevene. Levende formidling stimulerer elevenes evne til innlevelse, og identifikasjon med pensum stimulerer hukommelsen. Formidling ved fortelling bidrar også til at variasjonen i elevgruppen blir mindre avgjørende for deltagelse og engasjement.

5) Karakterfri skole

Steinerskolen er en karakterfri skole. I stedet for karakterer brukes ulike former for evaluering. Det tilstrebes også jevnlig kontakt mellom lærer og foresatte/elever ved for eksempel foreldremøter, kontaktmøter, ukeplaner og skriftelige tilbakemeldinger i arbeidsbøker.

Fakkeltog for biene

Årstidsfester