Foreldrerådet

Foreldrene har en sentral plass i Steinerskolens liv. Alle som har barn i skolen er medlemmer av Foreldrerådet.

Layer 2.png

Samhold mellom hjem og skole

Rådets roller er å fremme foreldrenes felles interesser, slik at foreldre og elever kan ta en aktiv del i å skape et godt skolemiljø.

Foreldrerådet møtes blant annet for å skape godt samhold mellom hjem og skole, legge til rette for trivsel og positiv utvikling hos elevene som en gruppe og planlegge andre utenom skolerelaterte aktiviteter i vårt lokalsamfunn.

Foreldrerådet møtes gjennom

• Årsmøte

• Egne medlemsmøter

• Arbeidsutvalget (FAU)

• Skolens styremøte og muligheten for å delta i skolekomiteer

Julemarked og andre høydepunkter

Hvert år arrangerer Steinerskolen i Ålesund sitt tradisjonelle Julemarked. I noen uker i forveien møtes foreldre og barn på utvalgte ettermiddager, for å snekre, sy, male, bake og pynte. Til slutt avholdes Julemarked en lørdag i adventstida, og da fylles skolen vår med nysgjerrige folk fra hele Ålesund som har lyst å kjenne på vår julestemning.

BILDE

Andre høydepunkter i året inkluderer 17.mai-kafe, påskeverksted, “Åpen skole”, og årstidsfestene. Dette er sosiale tilstelninger som er svært miljøskapende, og elevene lærer seg planlegging og opptrer ofte med sang, musikk, drama, fremvisning av elevarbeid, kafe eller salg av markedsvarer.

Layer 3.png